ziua copilului smart medical

10 obiceiuri SMART, de transmis piticilor din familia ta!

Distribuie

Părinții iși influențează copilul in multe moduri, nu doar prin bagajul genetic.

Copilul observă atent și preia din familie obiceiuri, comportament și reacții, bune sau rele, pe care părinții le manifestă în diferite situații.

Orice părinte își dorește ca al său copil să fie sănătos, fericit, independent, să se simtă iubit și să aibă încredere în propriile forțe. Exemplul personal face minuni în acest sens, iar obiceiurile și principiile sănătoase, învățate în copilărie, tind să fie menținute atât în adolescență, cât și în viața de adult.

Dacă și tu ești părinte, învață-ți copilul să iubească:

  1. Consumul de alimente colorate.

Cu cât o farfurie are în ea mai multe culori, cu atât copilul o va îndrăgi mai tare. Consumul de fructe și legume divers colorate nu este doar distractiv, ci oferă și numeroase beneficii pentru sănătate.

  1. Micul dejun. 

Copiii care se obișnuiesc cu mese regulate sunt mai ordonați și vor respecta programul de  masă când vor fi mari. Micul dejun este sănătos și oferă energie pentru întreaga zi, ajută copiii să se mențină puternici și să țină la distanță bolile.

  1. Activitatea fizică.

Nu toți copiii iubesc sportul, dar cei care iși văd părinții activi si distrandu-se făcând sport, vor găsi bucurie in practicarea acestuia și vor ințelege mai repede spiritul de competiție și principiul de fair play.

  1. Plimbările și activitățile în aer liber. 

Copiii petrec mult timp în casă la televizor, cu tablete și telefoane, în loc să alerge prin parc. Din păcate, stilul de viață sedentar crește riscul de a dezvolta obezitate, dar și deficit de atenție si concentrare, sau tulburări de somn.

  1. Cititul.

Niciodată nu este prea devreme pentru a începe să-i citești copilul în fiecare zi și nici prea tărziu pentru a-ți invăța copilul sa citeasca in timpul liber. Cititul și dragostea pentru cărți se învață și sunt componene esențiale în dezvoltarea copilului.

  1. Apa, nu sucurile.

Copiii trebuie obișnuiți să bea apă cât mai des și să încerce cât mai rar, sau chiar deloc, băuturi răcoritoare.

  1. Alimentele sănătoase.

Copiii care deprind obiceiuri sănătoase de alimentație au șanse mai mari să includă în dieta lor, ca adulți, alimente nutritive, cu puține calorii, fără prea mult zahăr și grăsimi saturate.

  1. Cina în familie.

In multe familii a devenit extrem de greu să găsească timpul necesar pentru a sta împreună la masă, în fiecare seară. Acest obicei simplu ajută la întărirea relației dintre părinți și copii, contribuind la sănătatea fizică, mentală și emoțională a celor din urma.

  1. Timpul petrecut cu prietenii.

Jocul cu prietenii îi învață pe copii abilități sociale valoroase, cum ar fi comunicarea, cooperarea, empatia, bucuria de a impărți cu ceilalți și rezolvarea problemelor fara resentimente care persistă.

  1. Gândirea pozitivă.

Copiii își pot pierde foarte repede interesul pentru o activitate atunci când lucrurile nu se întâmplă așa cum vor ei. Părinții îi pot învăța să depășească orice obstacol, ajutându-i să se concentreze pe distracție și pe aspectele pozitive.

 

Surse:

https://www.healthline.com/health/healthy-habits-mothers-should-teach-kids#spend-time-with-friends

https://messyyetlovely.com/healthy-habits-kids/

https://www.verywellfamily.com/healthy-habits-to-teach-your-child-4071124