Cum tratam migrenele

5 obiceiuri care te ajută să ții sub control migrenele

Distribuie

Fiecare dintre noi cunoaște cel puțin o persoană care suferă de migrene. Migrena este o boală neurologică cu simptome extrem de puternice, care duc adesea la incapacitatea persoanei de a-și îndeplini sarcinile zilnice. Este a treia cea mai răspândită boală din lume, afectând 1 miliard de bărbați, femei și copii din întreaga lume.

Migrena nu este o simplă durere de cap!

    • Migrenele provoacă dureri la fel de reale și puternice precum durerile articulare
    • Afectează în special femeile, acestea reprezentând aproximativ 85% dintre pacienții diagnosticați cu migrenă cronică
    • Migrena este o durere recurentă puternică pulsatilă, ce apare de obicei pe o parte a capului. Cu toate acestea, ambele părți sunt afectate în aproximativ o treime din atacuri
    • Atacurile sunt adesea însoțite de unul sau mai multe dintre următoarele simptome invalidante: tulburări de vedere, greață, vărsături, amețeli, sensibilitate extremă la sunet, lumină, atingere și miros și furnicături sau amorțeală în extremități sau față
    • Aproximativ 25% dintre persoanele care suferă de migrenă prezintă, de asemenea, o tulburare vizuală numită aură, care durează de obicei mai puțin de o oră
    • În 15-20% dintre atacuri, alte simptome neurologice apar înaintea durerii reale de cap
    • Atacurile durează de obicei între 4 și 72 de ore

Cum facem față migrenelor?

În prezent, nu există un remediu anume pentru migrene, deși sunt disponibile o serie de tratamente care ajută la ameliorarea simptomelor. Este posibil să fie nevoie de câteva luni pentru a găsi acel tratament care să funcționeze și este posibil ca o persoană să încerce diferite tipuri sau combinații de medicamente înainte de le a descoperi pe cele mai eficiente.

Medicația este o metodă eficientă pentru de a trata și preveni migrenele. Dar medicamentele sunt doar o parte din poveste. De asemenea, este important să avem grijă de noi și să înțelegem cum să facem față durerilor atunci când acestea apar.

Fii pregătit pentru momentul în care migrena lovește!

Cum spuneam mai sus, pe lângă tratamentul medicamentos prescris de medicul neurolog, stilul de viață și obiceiurile sănătoase ajută la reducerea numărului de atacuri, precum și a severității durerilor. Iată 5 măsuri care te ajută să gestionazi mai bine migrenele:

    1. Găsește un mediu calm.

La primul semn al unei migrene, oprește activitățile obișnuite, dacă este posibil, și:

    • Stinge luminile. Migrenele cresc adesea sensibilitatea la lumină și sunet. Relaxează-te într-o cameră întunecată și liniștită. Dormi dacă poți.
    • Foloșeste comprese calde sau reci pe cap sau gât. Gheața are efect de amorțire și poate înlătura senzația de durere, în timp ce compresele calde pot relaxa mușchii încordați. Dușurile sau băile calde pot avea un efect similar.
    • Consumă cofeină. În cantități mici, cofeina poate ameliora durerea produsă de migrene în fazele incipiente. Atenție însă la cantități, consumul prea mare de cofeină poate duce mai târziu la dureri de cap.
    1. Odihnește-te suficient.

Migrenele pot perturba somnul. Tocmai de aceea este recomandat să adopți o rutină de somn, astfel încât să te asiguri că organismul tău se odihnește suficient în fiecare noapte:

    • Stabilește ore regulate pentru somn. Încearcă să adormi și să te trezești la aceeași oră în fiecare zi, inclusiv în weekend.
    • Relaxează-te la sfârșitul zilei. Activitățile relaxante promovează un somn mai bun: ascultă muzică, fă o baie caldă sau citește o carte.
    • Ai grijă ce mănânci și bei înainte de culcare. Mesele grele, cofeina, nicotina și alcoolul pot interfera cu somnul.
    • Minimizează distragerile. Dormitorul trebuie folosit numai pentru somn și intimitate. Nu este recomandat să te uiți la televizor sau să lucrezi în pat.
    • Nu te chinui să adormi. Cu cât încerci mai mult să adormi, cu atât te vei simți mai treaz. Dacă nu poți adormi, citește sau fă o altă activitate liniștită până când îți va fi somn.
    1. Adoptă o alimentație echilibrată.

Obiceiurile alimentare pot influența atacurile produse de migrene. Încearcă, pe cât posibil, să mănânci aproximativ la aceeași oră în fiecare zi și să nu sari peste nicio masă, deoarece mâncatul haotic poate crește riscul de migrene. De asemenea, este recomandat să păstrezi un jurnal în care să notezi ceea ce mânânci – în acest fel vei putea identifica acele alimente care pot declanșa atacurile. Nu în ultimul rând, trebuie să eviți alimentele care declanșează migrenele, cum ar fi brânza veche, ciocolata, cofeina sau alcoolul .

    1. Fă sport regulat.

În timpul activității fizice, corpul eliberează anumite substanțe chimice care blochează semnalele de durere transmise creierului. Aceste substanțe chimice ajută și la calmarea anxietății și la reducerea depresiei, care pot crește riscul de apariție a migrenelor. Obezitatea crește, de asemenea, riscul de dureri de cap cronice, astfel încât menținerea unei greutăți sănătoase prin exerciții fizice și dietă poate oferi beneficii suplimentare în gestionarea migrenelor.

    1. Gestionează stresul.

Stresul și migrenele merg deseori mână în mână. Deși stresul zilnic nu poate fi evitat, el poate fi ținut sub control, iar acest lucru ajută la gestionarea eficientă a durerilor provocate de migrene:

    • Simplifică-ți viața. În loc să îți umpli timpul cu fel de fel de activități sau sarcini, găsește o modalitate de a delega o parte dintre ele altor persoane.
    • Gestionează timpul cu înțelepciune. Actualizează-ți lista de activități zilnice – atât la serviciu, cât și acasă, astfel încât să nu-ți încarci inutil anumite zile din săptămână.
    • Fă o pauză, din când în când. Dacă te simți copleșit, oprește-te din ce faci și încearcă să te relaxezi. Poți face câteva întinderi lente sau o plimbare rapidă, pentru a-ți “încărca” bateriile.
    • Adoptă o atitudine pozitivă. Gândirea negativă atrage anxietatea, care poate crește riscul de migrene.
    • Găsește timp pentru a face ceva care iți place, zilnic. Nu trebuie să fie o activitate consumatoare de timp, ci una care iți ocupă cel puțin 15 minute în fiecare zi, cum ar fi un joc sau o cafea alături de un prieten.
    • Relaxează-te. Respirația profundă din diafragmă te poate ajuta să te relaxezi. Concentrează-te pe exerciții lente de inhalare și expirare timp de cel puțin 10 minute în fiecare zi.

Tratarea unei migrene este adesea mai complicată decât simpla administrare de medicamente analgezice. Migrenele sunt complexe, așa că este posibil să ai nevoie de mai multe instrumente diferite pentru a trata simptomele rapid și eficient. Discută cu medicul neurolog despre toate opțiunile de tratament.

 

Surse:

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/migraine-headache/in-depth/migraines/art-20047242

https://www.nhs.uk/conditions/migraine/treatment/

https://migraineresearchfoundation.org/about-migraine/migraine-facts/

Programare
[contact-form-7 404 "Not Found"]
×
Call Now ButtonProgrameaza-te!

Scrie şi apasă ENTER pentru a iniţia o căutare